Mitt nya liv!

Jajjemän! Jag har ju börjat plugga! Dessutom sitter jag inte så mycket vid datorn längre, så därav inga inlägg på länge.. Nu kommer jag dock behöva datorn när jag pluggar så kanske blir lite mer inlägg framöver... ska iaf försöka att lägga in mer bilder så att det blir lite mer intressant ;)

Får la skriva lite i punkform här så att jag får med det som hänt på sistone...

* Vi hade firmafest den 27 aug, så alltså dagen efter min sista jobbdag. Var i pall-skjulet bakom jobbet (stort som ett ridhus). Kent och Lasse grillade och öl och cider var bara att dricka tills promillehalten var FÖR hög.. Det var riktigt jävla kul som vanligt och jag stod nog som vanligt för en snackis xP.. jag hoppas dock att inte för många såg detta, resten tänker jag vara osagt!

* Samma dag på förmiddagen gick Ali provlopp. Det regnade frisk!! jag skulle värma honom och eftersom han skulle starta i första loppet och Pelle i andra skulle Ali ha sulkyn! Jo tack sa jag... hade inte så mkt val :P Var lite skrämmande först att sitta SÅ NÄRA bakom! Men sen var det bara kul :D Fast... jag såg ut ett geggamonster efteråt, haha!


Såhär dåligt mår man dagen efter firmafest! Till och med så att Eddie tyckte synd om matte ;)

* Den 29 aug började jag skolan! Vi blev indelade i basgrupper om 6 st och vi klickar jätttebra i vår grupp :) Kompencerar varandra bra med efrfarenheter, personligheter mm ;) (För att lägga in lite psykologi i det hela)

* Valpkursen börjar lida mot sitt slut. Sista gången nu på onsdag och då ska vi ha rallylydnad :) Tror att Eddie mest kommer vilja springa efter de andra hundarna men vi ska göra så gott vi kan :P

* Sist hade vi iaf en annnan instruktör än vår vanliga och hon passade mig och Eddie bättre för hon gav mig mer tips och så om hur jag ska göra när man är i sin egen värld m.m.
Så nu har vi börjat gå fot och det går faktiskt riktigt bra :) ...när det inte är störning som andra hundar i närheten vilket är vår akilleshäl!
Han ska ju bara LEEEEKA hela tiden..

* På tal om leksaker så köpte jag 3 st till honom i veckan. han älskade dem så mycket att den första gick sönder efter 20 min, den andra efter 2 h och den tredje är fortfarande hel...



Här har vi offret som kämpade tappert i 2 h...

* Yngve har nu slagit på aluminiumskor på Ali så vi får inte rida på asfalt.. vilket innebör att vi kan rida på banan, i paddocken, slingan och kanske styrdal (?)... stackars häst vad uttråkad han kommer bli :P (jag med :P )



Här är vi ute och skrittar i styrdal..

* Just nu väntar jag bara på att yngve ska ta ut han till start.. Känns som att han inte riktigt "vågar" ta ut honom för att han inte tror på honom.. "än". Konditionen är det inget fel på, men yngve säger att han måste bli "snabbare". T.o.m jag som har 5 mån inom travet vet att en häst blir inte snabbare av att gå snabbjobb.. han måste starta, få lite lopp i kroppen. Han är 4 år, snart 5 och har startat 3 ggr... :P
Det är samma med oss människor, vi blir inte bra på att tävla förrän man gjort det några ggr! Då vet man att nu gäller det och nu ska vi prestera!
Yngve gillar Ali, innan Pelle kom var han lite av hans favorit, just för att han är en oslipad diamant än så länge.. Jag tror att han är rädd för att bli besviken.
Frågan är då om han gör som med Tekla och ger bort honom (Till mig ^^,) eller behåller honom och försöker igen.. Vi får se vad som händer. Jag har ju inte råd att ha häst just nu när jag pluggar, men jag har lovat Ali att den dagen yngve inte vill ha honom längre så ska han bo hos mig livet ut!

Varför kan man inte njuta av en ledig eftermiddag när man är van att alltid göra saker. När man ha fullt upp vill man bara vara ledig, men när man väl är det är man sjukt rastlös! Man är allt bra konstig!

Första tentan idag och inte en aning hur det gick! Vi hade förbrett oss på en helt teoretisk tenta bestående av Gener, Neuroner/Nervsystemet, Hjärnan och Perception.
Alla har pluggat som galningar! Jag har ju aldrig pluggat direkt i hela mitt tidigare liv, men det har jag gjort nu kan jag säga!
OCH SÅ FÅR VI EN FLUMTENTA PÅ 6 FRÅGOR!!!
När jag såg den; - YES, jag kan svaret på alla frågorna!
Efter att ha läst dem en gång till; - jaaeeeööö! Hur ska jag få med allt? Vad vill de att jag ska skriva?
Efter att ha börjat skriva: - Jag skriver ner det mesta inom "området" frågan handlade om och hoppas att det var så de vill ha det!
Efter att ha lämnat in; - Jaha? Har jag något rätt ens??
OCH efter att ha disskuterat med de andra visar det sig att alla kände likadant :P

Hej för den här gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0