Hidden Pleasure

Igår hade jag ju tänkt hoppa Ali, men det fick jag inte för han skulle vila..... inga kommentarer...

SÅ då skulle jag hoppa Pelle ist!

När jag satt upp på honom var han VÄLDIGT spänd!! Han visste inte om han skulle stegra sig eller bocka så det slutade med att han stod helt paralyserad istället. Tack sa jag ;)

Efter det släppte var det lugnt. Travade några vändor i Styrdal och han kändes faktiskt fin för att vara honom. Jobbade i rätt bra form korta stunder emellanåt (De korta stunder då han inte slänger med huvudet åt alla håll som finns...)

I paddocken hade vi lagt ut 3 cavalettibommar som han inte hade några som helst problem med, så antingen har han gjort det innan eller så var han naturbegåvning ;)

Det lilla krysset travade han över fint, så vi får se vem av Pelle och Ali jag hinner "hoppa" flest ggr inför Pay n Jump'en som jag och cecilia har tvingat oss själv att göra ;) 30 lr 40 cm, vi får se vad som finns ;)

Ali fick lite extra kärlek så han inte kände sig bortglömd :) Han är lite svartis av sig ;)

Skolan känns så jävla bra! Idag hade vi föreläsning om Minnet. INTRESSANT! Tror att den här tentan kommer bli "lättare" då detta är lite enklare att greppa och relatera till än neuronerna i hjärnan som skickar elektriska impulser... ;)

OCH.. så var man tillbaka till vardagen igen. Mamma och pappa har varit i tyskland under helgen och det har varit så skööööönt!
Pappa tar allt man säger som kritik och lyssnar inte när man pratar med honom och sen blir han arg när man påstår att "det har du inte alls sagt".... och när han har hand om Eddie så tar han inte tag i saker och påstår att han "har så mkt att göra" så jag och mamma blir rätt frustrerade på honom!!!
Så... jag tänker ju inte fortsätta fostra min hund i detta hemmet allt för länge till känner jag....

men så är det de här med att jag inte vet vad jag vill med mitt liv... så jag känner att flytta in till stan är inget alt förrän jag vet..
Min högsta önsking är ju att ta med både Eddie och Ali om jag flyttar med, men hur fan ska det gå? :P Då måste vi hitta en bra man som kan försörja oss tre ;D haha!

Nä fan va strängt det är att planera framtiden!!

Bara för att jag parkerade bredvid hästshoppen när jag skulle köpa linser kom jag hem med en ny jacka (ja, jag behöver den), borde kanske väntat lite ;) hehe.

aja! Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0