Hackamore



Vårt mål var att kunna stanna, gå frammåt och svänga.
Det gick fint!
Han började söka sig neråt emellanåt med, men han fattade inte riktigt grejen.
Men som sagt. det var inte vårt mål för dagen heller.

Så nu är frågan om jag ska köpa ett hack eller ett pelham...
Travare som han är pullar han ju bara mer och mer ju hetare han blir och den effekten vill jag åstadkomma vid körning och inte vid ridning.
Så länge han är lugn och sansad är det som att hålla i sytråd när han arbetar rätt, men sen när man rider ut och han är taggad vill jag inte "sitta och dra i käften"..
jag ska ta mig en funderare över dessa bett och sen fråga yngve ifall han pejjar ;)

Varit och plockat svamp idag igen :)
Hittade massor med stora fina och Eddie var överlycklig som vanligt att få springa runt hur som helst utan att matte ropar när man kommer för lågngt bort ;)
Om han hade varit borta en stund skulle han slickas en massa när han hittade mig igen, haha sötnöt!

Just nu har jag en pluggpaus... tenta om en vecka och jag har 1½ kapitel kvar att läsa i helgen, innan allt ska börja råpluggas ;)

Dagen bästa köp:
Skulle köpa foder till eddie. Hill's lamb &rice 12 kg 579:-
Fanns bara 3 kg för 269:-
Jag fixade steken och fick:
3 kg Hills för 150:-
3 kg Eukanuba sensitive skin för 0:-
reflex-retriverkoppel för 129:-

Har ju en vecka kvar på Hill's tills vi ska börja provocera Eddie, så ska snacka med vår veterinär på onsdag om det.
Säljaren i affären sa att hon hade detta föder till sina hundar som haft problem och andra kunder har också provat med gott resultat.
I detta foder finns endast fisk och ägg som enda proteinkällor.
Funkar inte detta blir det färskfoder för Lillvargen Eddie ;)

...som för övrigt lekte med Kalle igår. Det regnade så vi fick vara hemma hos Kalle och Mathias ist. Eddie älskade alla Kalles leksaker ;D de höll på å tampas å dra ett bra tag! Eddie var lagom mallig när han själv sprang runt med en och Kalle inte kunde ta den ;)
Sen fick han prova Kalles tomtedress som han hade när han var valp.
DÖSÖT hahaahh!



Snyggaste tomten i stan :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0