Vaggeryd och måndag!

Igår var vi på Vaggeryd! Eddie skötte sig galant!

ca 6000 pers på plats, varav några hundra på stallbacken där vi var. Eddie fattade rätt snabbt att man inte kunde hälsa på alla. De andra hundarna brydde han sig knappt om. Hästarna däremot ;D haha! Han älskar dem!
När vi satt bredvid staketet hade han stenkoll på dem när de sprang förbi och inne i stallet ville han pussa på Lottie hela tiden :P

Traktorer med vattenslunga, harv m.m var inga problem även om de brummade förbi ca 1 m från näsan på han. Nästan så vi fick en dusch en gång ;) han tyckte att all musik och snack i högtalarn var konstigt första 5 min men sen tänkte han inte mer på det :)

Käka mat mitt i allt ihop var inga problem det heller. Han lämnade skålen ibland å kollade runt lite å sen gick han å åt igen. Skönt med en vovve som inte vaktar käket iaf ;D

Sov som en stock gjorde han i bilen både dit och hem :)

Påväg hem kunde vi fått en älgstek med oss hem :S Sandra sitter och babblar om att ifall man skulle köra på en älg ska man träffa rumpan. Då skriker camilla rakt ut och vi bara va fan händer!??
Då springer det en älg rakt mot bilen och hade vi kommit 50 m senare hade vi klippt den :S Sprang upp på vägen precis bakom släpet! Då var vi inte så kaxiga :P

Idag har jag ridit Ali i paddocken igen. Idag fattade han direkt :) Gick som en klocka :D Han kändes finare att rida än flera ridhästar jag suttit på genom åren och det säger en hel del :D
Först var han lite spännd för det var 3 hästar i paddocken bredvid och så fort de smackade trodde han att han skulle frammåt, men han slappnade av rätt fort :)
jag kan ju säga att min häst; 4 årig travare riden i ca 3 mån hade finare form än ridhästen bredvid. Det kändes rätt bra ;D
Ibland blir han verkligen mallig med! hahah. Ett tag blev han nästan lite spännig xD Skulle visa upp sig haha! Sötisen! Man kan inte tro att ahn har ngn nacke när man ser honom från sidan, men uppifrån är han nästan bredare än vad Putte var :P

Han kommer bli fin :D

Hade någon frågat mig i det ögonblicken om jag ville köpa honom hade jag tagit honom rakt av!

Eddie har badat idag. Gick hur bra som helst :D Sen har vi övat STÅ med nya utställningskopplet med :) Kommer nog gå med lite träning :)

Nu blir det rabarberpaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0