Rakbanejobb!

Idag var jag med inne på travet för att köra själv för första gången! Nervös var jag! Klappade på Ali ett antal ggr å sa att han skulle vara snäll ;)

Men det gick fint! Han låg på rätt bra under uppvärmingen på slingan, men sen var det lugnt! Körde med käk för första gången på honom och det var skönt för när han blev trött sen så kunde han inte jocksa så mkt med huvudet.

Körde 8 längder på rakbanan sen och den snabbaste var 1.20 tempo men då orkade inte riktigt Ali hänga på så vi kom la 10 m efter. Men han kändes fin och han var snäll så det var det viktigaste :)
Sista rundan låg vi först och då var han som finast :)

Han ska behandlas snart igen och sen hoppas yngve på att han kan komma till start snart efter det, så vi får se :)

Imorgon blir det en lugn skrittrunda för grabben iaf och på måndag funderar jag på lite markarbete med lite bommar :) då behöver vi dock assistans från marken som ev kan dra oss över xD

Eddie har varit duktig han med :) Igår var vi i gårdshult på lite kalas och då var det premiär för honom att vara själv i bilen. Gick fint :) Han sov som en stock! Tänkte först att han skulle få vara där ute en 30 min själv å sen skulle vi ta in honom, men han var så lugn och fin så han fick sova vidare där ute :)

Bägge hans öron står upp nu med :)

just nu hoppas jag att det fortfarande ska vara uppehåll när han vaknar så vi kan ut å gå en sväng :) Han avskyr ju fortfarande regnet, fast nu kan han iaf göra sina behöv ute fast att det regnar så det är ju en fördel ;)

Hans kliande går upp och ner. Eller kliar gör han väl lika mkt varje dag, men vissa dgr är han mer eller mindre röd. Sprayen hjälper ju lite, men det är sjukt frustrerande. stackarn!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0