FOBI !!

usch å fy!

Imorgon ska Eddie till doktorn igen. Hans klierier som förut satt på bröstet har slutat och nu satt sig på sidorna, tassarna och huvudet, så troligen har han i sin imunförsvars-svacka av allergireaktionen fått rävskabb.
Det hade varit bra om det är det så att vi kan behandla och sen blir han bra, men samtidigt tillhör ju detta en av mina fobier om man ska säga så.

Löss och skabb får mig att vilja duscha hur länge som helst och helst av allt skulle jag vilja tälta inatt och sova så långt ifrån eddie som möjligt. Stackarn! han fattar ju inte vrf matte inte vill kela som hon brukar.
Men just nu kliar det överallt på mig och jag kommer antagligen inte kunna sova inatt heller.

Vilket jag VERKLIGEN BEHÖVER då jag skulle jobbat över till 18 idag, men gick hem kl 17 för jag var så trött så jag började lipa. DÅ är man TRÖTT. så är det när man har en hund som kliar sig halva nätterna och vaknar kl 5 även under helgen och ska KLIA KLIA KLIA.
så vi hoppas att detta får ett slut imorgon.

ANTI-SKABB-BAD åt Eddie isf!

Igår var iaf Ali superduktig och gick över två cavalettibommar och kunde svänga hyfsat svävt och fortfarande vibehålla sin balans i trav :) min oslipade diamant brilljerar :)

Ska börja lägg mer jobb på det där med att stå still igen med. Han var ju duktig på det, så vi har la slackat lite på det så nu vill han inte alls stå still när man ska spänna sadelgjorden.. Sitta upp utan att ngn står framför går inte än heller. jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare där... måste ju ha pallen för annars åker sadeln runt.. så jag får försöka komma på någon geniplan där!

Måste försöka få lite kort på honom när jag rider med. Får anlita Cecilia-proffsfotograf någon dag! Så frustrerande att inte ha någon spegel att kolla i hur allt ser ut :P

Samtidigt försöker jag se den där tjusningen med att köra som alla i stallet har, men den är fan ickeexisterande än så länge. Visst det är lite kul när det går fort, men fan så mkt roligare att galoppera i full fart över en stubbåker :D Mycket härligare känsla när man verkligen blir ett med hästen. Det kan man inte bli bakom hästen..? jag får mest ont och får sand överallt :P
Nu kör jag ju då stallets jobbigaste häst enligt yngve, men ligger han inte på så får jag ju bara ont i ryggen och hellre ont i armarna..! Träningsvärken i ryggen från i lördags har släppt helt idag. Säger väl en del eller :P

Eddie var iaf duktig i stallet igår :) Hjälpte till att lägga ut bommar i paddocken, eller mest var han kanske ivägen ;) man han var duktig och var med mig och sprang inte upp till stallet eller jagade några katter. Han förstår ju inte än att hästarna ska man akta sig för, så i närheten av dem håller jag honom alltid kopplad.

Han har verkligen stenkoll på när vi ska till stallet nu och när vi är framme hinner jag knappt stänga av bilen förrän han bara SKA UT! haha sötis :)

Kan inte bara den här veckan bara vara över...? längtar till freeeeeeedag :D ÖL-brännboll med utgång på det med jobbet igen och denna gången blir vi nog destu fler :) :)

Tina ska vara my-personal-wingman in case I would need one. Och jag är hennes. Så som det brukar vara ;)

Nä nu ska jag kolla på tv till halv nio sen ska jag soooooova!

Peace out alla skääääbs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0