Eddie ska åka med stil!



Nu ska min prins åka säkert :) I min bil får han ju nöja sig med att sitta i sätet, men denna får han i pappas bil.
Krocktestad och med lås på.
Ska jag bara montera ihop den med, se om det finns tid ikväll :P
För hoppningsvis ska den passa med. Det står att det ska passa i den äldre modellen av opel asta och den nya är större så vi hoppas. Våra ögonmått är lite tveksamma dock, men vi fick lämna tillbaka den ihopmonterad ifall den inte skulle passa.

Vi var i västerhagsskogen igår och gick bort till agillity-banan som finns där.
Han fick springa genom tunneln några ggr å sen gick vi slalom en gång och provade ett lågt hinder 3 språng. Jätteduktig var han :)
Agillity är inget jag kommer tävla i men det gör ju att hunden blir säkrare på sig själv så för skojs skull kan man ju öva ibland.
Får se om han blir lätt stressad och uppjagad som vuxen med för då är det ju inget alternativ alls.

Pratade med en hundägare jag träffade en dag när jag å Eddie var ute å gick och hon sa att hon bukade öva spår i en av de tomma fårhagarna vi har nere vid stranden, så det ska jag ta efter sen ;)
Blir väl till hösten när vi gått klart valpkursen :)

Han är riktigt duktig på att hitta mig när jag gömmer mig i skogen. Igår gjorde vi det rätt svårt och han krånglade till det ännu mer och sprang "fel" håll så han fick krångla sig igenom lite ris och buskar som inte alls var planerat, men lika glad för det var han ;)
Brukar gömma mig på lite svårare ställen i början när han har mycket energi och sen göra det lättare i slutet när han är lite tröttare. På så sett tycker han ju inte att det är för svårt när han blir lite trött å inte har samma energi länge :)
I början gjorde jag tvärt om såklart, men nu när han vet vad han ska göra så är han mycket mer intresserad av att hitta mig i början ;)
Mamma får verkligen hålla fast honom för han vill efter mig till varje pris :P
Liten morsgris är han ;)

Ska ner till paddocken och rida Ali sen :) Lääängtar! Man borde ju inte ha förväntningar på honom eftersom han fortfarande är så ung och orerfaren, men med sånna framsteg han gör är det svårt att inte ha det ;)
Ska se om Cecilia kan ta något kort idag så att jag kan se hur han är i formen. Känslan uppifrån är som sagt bra, men jag vill gärna se frånsidan med så att jag har koll på min känsla ;) Förhoppningsvis ska vi ju rida lektion nere på fjellare någon dag och där finns speglar ;) Han kommer ju dö xD HAHAAH "aaahh mamma en annan häst inne i väggen!!"

Nu ska jag lämna dumburken och hoppas på att Eddie fortsätter sin skönhetssömn så ska jag gå å montera bur!
Han har en förmåga att vakna när jag lämnar rummet, men om mamma eller pappa nattat honom då sover han lugnt vidare... :P som sagt morsgris ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0