Ali är fantastisk!

Följde med Cecilia och Petra ner till olasgård för lite paddockarbete idag.

Målet var att öva volter och att böja åt rätt håll.

Det gick emellanåt och efter halva passet började han bli hyfsad i formen med. Sen hände något efter att vi haft en skrittpaus. Det var som om allt föll på plats!

Han kom ner i riktigt djup fin form och verkligen välvde på nacken som var högsta punkt. Böjde åt rätt håll och det var som att rida med sytråd å händerna.

SÅ JÄVLA FINA VAR HAN!! Helt fantastiskt! Då får man ju verkligen en feeling hur fin han kan bli med mer arbete!

"The moment" höll dessutom i ca 3/4 utav en volt så jag var helt lyrisk! Efter detta var han fortfarande finare än han någonsin varit, men med det vanliga stödet vi brukar ha ;)

Sen skulle vi skritta hem. Då kom en hästtransport och det brukar ju inte vara några problem. Men jo just idag skulle hästen där inne sparka lite. Lottie hoppade till framför och Fred vände bakom. JO såklart att Ali förljer efter storebror! Där satt jag på långa tyglar xD HAHA. Vad händer då!? JO Ali börjar galoppera :D :D
Så ännu ett lyriskt moment och de i bilen måste trott att jag vart knäpp när jag blev själaglad av att min häst stack xD haha!

Jag och Eddie var även och fikade hos Cina i eftermiddag :) Han älskade henne! Var himla trevligt och tillslut knoppade Eddie in lagom till att vi skulle hem :P Bilfärden gick fint och han börjar lägga sig ner lite emellanåt :)

Så denna dag som började med jobb 7-12 kom sig att bli väldigt bra ändå :) Jag gillar att ha fullt upp :)

Imorgon ska jag å Eddie med till Vaggeryd och se när Lottie springer in lite kulor åt matte sin ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0