7 år sedan!

Ja nu hände det igen! exakt 7 år senare! JAG SÅG EN ÄLG PÅ SLINGAN. Den gången det hände när jag hade Paloma tvärvände jag å satte av i full galopp xD Camilla fick den gången följa med som en vante på sin 4 åring!

Idag skrittade jag å Ali fram runt slingan och jag vet att Yngve sa att han sett 3 älgar där sist han körde där, så jag var vaksam, sen när jag väl hade glömt bort det å nästan var framme vid backen betedde sig Ali skumt precis som han kände ngn konstig doft.. Kollar åt vänster å där står älgen!
Panik! Men jag höll mig lugn, började vissla lite för mig själv xD vände mig om typ 50 ggr för att kolla så den inte skulle anfall oss :P

Sen gick vi ner på banan å han är så jävla duktig!! Tänker neråt och försöker jobba mest hela tiden :) ! I lugnt tempo och lyssnar verkligen :)

Sen när jag kom hem gick jag å Eddie en runda runt husen och sen hade vi lite lydnadsövningar. Han är så jäkla smart min hund :) :) Sitt, stanna och ligg är inga som helst problem! Idag övade vi ligg-stanna-kom hit. Hur duktig som helst :D Apport har han börjat fatta med och det är hans gula hund som är favoriten :P Stolt mamma :)

Nu ska vi upp å kolla på tv! Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0