Oren häst?

Antingen så...:

- Var han bara så pigg så han inte kunde sansa sig.

- Har han ont någonstans och försöker springa ifrån det.

- Har han unghäst-trotsålder.

- Har han helt enkelt fått "så bra" kondis nu så han inta alls är kul att rida när han stått två dgr.

-Försökte först trava i ridhästtempo. Det gick INTE. han bara hetsade.
-Då lät jag han trava på i lite med ridtravartempo men försökte få han att söka sig neråt ändå. Efter nästan ett varv började han gå orent fram...
-Då jag hade tänkt öka lite längs ena sidan gjorde jag detta ändå eftersom en ev hälta skulle kännas tydligare då. Då va hästen helt ren igen....
- Slutade med att han fick jogga i sitt eget tempo varvet ut och jag gjorde bara lite halvhalter emellanåt för att hålla tempot nere.

Vill ju inte bråka med honom för jag vill att han ska tycka att det är kul och som sagt är han inte riden så länge. Dessutom kanske han har ont. Eller rättare sagt han är ju inte helt OK, men gubben är ju som han är å kollar inte riktigt upp sånt tyvärr... :/

Eddie började dagen med att kissa inne 6 ggr pga kortisontabletterna :( sen har dagen dock varit bättre.
Gick en för honom lite längre runda idag och han var duktig :) Gå i koppel gör han riktigt bra nu så länge man inte möter folk eller hundar. Då vill han ju bara hälsa, men försöker att gå förbi så smidigt det går :P
Sen har vi övat lydnad, sen stå och till sist inkallningar i trädgården :)
Jag blev överraskad hur duktig han var på dem. I skogen brukar ju mamma få hålla honom, men nu bad jag honom att stanna precis som vid lydnadsträningen och jag kunde backa 10 m, sen kalla på honom och visa att han skulle runda mig och sedan sätta sig på min vänstra sida. DUKTIG vovve :D

Sen var han med i stallet som vanligt med :) Nu finner han sig helt okey med att vara i boxen. Piper ngn gång för att göra sig hörd, men annars är han lugn och fin medan jag gör iordning Ali. Höjdpunkten för honom är ju innan jag hämtat Ali och efteråt när han är inne i boxen då han får springa fritt å busa :D

Nu ska jag glo på lite tv å sen blir det sängen rätt tidigt . Ladda inför imorgon nu dåååååå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0