Nästan smakat på grus idag!

Skulle med Camilla å Emil en runda i styrdal och trava lite å sen fortsätta lite till på banan tänkte jag.

Medan vi skrittar fram snubblar ju mitt klant till häst å går ner på knäna! Jag var ju inte beredd alls så jag tappar höger stigbygel och är påväg av över halsen snett åt sidan.
Ali blev superförvånad och dessutom lite rädd då min fot slog till han på rumpan.
På något sett återfick jag iaf balansen och vi kunde fortsätta vår ridtur som om inget hänt ;)

Idag sprang han dock på snedden å skulle parera å grejer :/ Först trodde jag det var som han skulle försöka lägga tungan över bettet eftersom han aldrig betett sig såhär innan, men sen när vi kom ner på banan travade han på 3 spår...

När han väl slappnade av och arbetade i rätt form så kändes han fin och blev rak direkt, men det är ju något någonstans som behöver fixas till.

Ska med in och köra snabbjobb med han imorgon så vi får se hur han är då. Annars blir det förhoppningsvis veterinären!

Yngve har ju dock en lustig filosofi.
Yngve: ah men hur kändes han då?
Jag: Han är inte halt, så det måste sitta högre upp.
Yngve: Ja sitter det inte i benen, då går det inte att hitta så då är det inte lönt.

Så då bara skiter vi i det å fortsätter som om inget hänt?? Ibland förstår jag mig inte på de här äldre herrarna inom travbranchen..

Jag har ju dock inget emot att skriva mitt namn som ägare ;) men ska man plugga framöver finns inte riktigt pengarna för det.. så vi hoppas på att yngve tycker han är värd att lägga lite pengar på :)

På fredag ska Eddie nog på date :D Blir grillkväll å parken med underbara vänner som jag umgåtts alldeles för lite med :O Å alla har med sina vovvar så det blir naaaajs :) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0