Framsteg

Blev en tidig runda till stallet idag.

Ali var superduktig och stod HELT STILL när jag skulle hoppa upp :D Annars hade det varit kört för där var ingen som kunde hjälpa mig :P Så han var duktig vid helt rätt tillfälle :)
Sen stod han dessutom still när jag skulle spänna gjorden :) Ibland är det ju dans runt hela stallplanen, hehe..

Han har gjort fler framsteg idag dessutom! Han travade över sin första bom idag och gjorde det felfritt :D 1 gång av 4 gled han lite på den med ena bak, men annars var han inte ens i bommen :) Skritta över två bommar är nu vardagsmat och jag får helt enkelt be han att koncentrera sig på att där är en bom ist :P Han går å kollar på annat ist..
Formen blev fin på slutet idag :)

När Eddie vaknat ska vi åka till ugglarp så han får bada i havet! Om han nu vill ;)

I lördags fick han träffa Flacks för första gången :) :) Flacks är dock lite stressad av sig tyvärr så han fattade inte riktigt att han skulle busa med Eddie utan sprang runt, runt i en ring. Ibland kom han dock av sig å busade lite med Eddie :)
Eddie tyckte han va stoooor först, men mot slutet var han lite kaxig ibland ;)

De fick hälsa idag i stallet med, men inget bus för Flacks vill leka med allt i stallet, så bara hälsa i koppel idag :)

JUST det! Ali börjar bli lite gosig nu :) !! Jag börjar få klappa honom överallt i huvudet utan att han skyggar tillbaka när man kommer mot sidan med handen :) Tog bara typ 4 mån å få han att fatta att ja inte ska slå han i huvudet! Stackarn :/ Men nu kan han nästan puss på kommando med ;)

Tur att jag har min djur <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0