Besök på Lyngåkra med Lucky

Eftersom det är stenhårt i marken, men hästen behöver rastas så fick jag iden att åka till Lyngåkra i lördags :)

Lucky hade dock andra planer och det tog en halvtimme att få på honom. En häst som bryr sig mindre när man går på honom när man ska lasta har jag aldrig träffat på. Öron frammåt hela tiden å sket fullständigt i oss. tills vi verkligen blev förbannade och han blev lika förbannad och då gick han på xD haha!

Åh va skönt det var med lite speglar :) Även om jag inte använde dem så mkt som jag hade tänkt för jag glömde helt bort dem ibland :P Är ju så van att inte ha några haha.
Men satan va fin han var :D red väl 35 min aktivt och han var helt plaskblöt sen! Fick till öppna i galoppen på slutet med :) Har jag inte provat på honom innan. Han gör verkligen allt man ber honom om :)
Fast det blev en 3-4 REJÄLA bakut med hahaha! Han tycker inte om när man använder spöt. å speciellt inte det och sporrarna samtidigt när han tycker att han ska bryta av till trav i galoppen :P Men han har inte så mkt att säga till om när jag sitter på ;)

Ulrika hade tydligen smsat Mia och sagt att han såg super ut och om han var 7 skulle hon köpt honom. DET är BRA kritik från ullis :D

Nu när jag fått igång galoppen på honom kan han verkligen öka och länga sig så JÄVLA fint! Han tycker det är jobbigt att ta ihop sig sen och det är ju förståligt, så det tar lite längre tid än det borde, men det kommer :)

Att lasta när vi skulle hem var inga problem  och han gick på 2a gången efter att ha kollat hur bestämd jag var ;)

Hem till henke med tina på kvällen sen :) Spelade Buzz och jag å henke slog tina i första omgången ;) woop woop! sen vann hon :P hahah Blev en runda till mårten och sen drog jag hem. Trött :P

Varit hos Sum idag och även han gjorde framsteg :) Idag klarade han av serpentiner i trav :D Jättestadig i balansen, lite slirig i styrningen, men man kan ju inte begära allt ;) Duktig var lillhästen iaf :D

Nu ska jag förbereda mig mentalt för en veckas jobb.
Borde ringa amadeus och se hur det går med min remiss till hud med.... kanske inte så bra att gå på dess receptfria tabletterna hur länge som helst utan att veta orsak å om jag kanske ska äta ngt annat.. ?

Take care.

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tycker det är skitkul att läsa om alla dina hästprojekt! Nu vill jag se lite bilder också! Abstinens som jag har... :)

2011-01-27 @ 22:50:33
URL: http://thisismartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0