Lyngåkra, Plasten, Tröga människor, Hundar och till sist en bra låt :)

Lucky står på Lyngåkra nu tills på måndag för Ebba å Rosie ska provrida honom och då passar ju jag även på att få rida lite ordentligt i ett ridhus ;)

Tog det hyfsat lugnt med honom idag. Bara en genomkörare på ca 45 min. Lite mjukgörande övningar eftersom han inte är riden sen söndag. Bara gått i skritten. Han vart rätt stark emellanåt och eftersom han inte går så regelbundet nu hänger han sig lite emellanåt å GAH va irriterad jag blir över det!!

Men iaf, när han lugnat ner sig lite i galoppen blev han faktiskt riktigt fin och jag slipade vidare på de enkla bytena och lite öppna i bägge varven. Bara han får lite mer ork i galoppen kommer bytena bli som de antagligen var en gång i tiden ;)
Öppna i galopp tycker han är buslätt när han är på rätt humör ;P Annars tycker han det är lätttare att lyfta på rumpan :P

På söndag blir det bomövningar och kanske ngn studskombo. Måste ju passa på när jag har hinder att använda ;)

Då återgår vi till mitt arbete. Jag har haft KUL den här veckan!! Tror inte jag sagt att jag haft det en hel vecka på minst 1 år tillbaka... Men nu är det så att jag "äntligen" efter 1½ år fått vara i PLASTEN.
- Mycket att hålla reda på
- Högt tempo (När alla pallar kommer samtidigt, idag har min dag varit mkt bra då plocket och helpallen inte kom samtidigt)
- Flera olika arbetsuppgifter
- Få planera och lägga upp sitt arbete själv

ALLT detta som jag gillar :) Ibland när alla pallar kommer samtidigt kan jag dock bli lite för ivrig! hahah. Jag vill liksom göra allting samtidigt! hahah. Och det går inte riktigt.. ;)

Idag råkade jag i förbifarten ifrågasätta min chef. (inte bra! hahah)

Dick kom förbi mig och sa att jag hade gjort hans dag och jag fattade inte vrf :S så sa han att det var p.g.a det jag nyss sagt och han fick liva upp mitt minne lite till;
- Jag gick in på kontoret och sa till Håkan att jag hade REST-pallar på 2 butiker och han bara; Ah jag vet. Då hade jag sagt; "Ah jag skulle bara kolla så du hade koll" och sen hade jag gått xD hahaha Jag flabbade t.o.m åt mig själv ett bra tag efter att Dick berätttade det xD

Lite av min gamla arbetsledarroll kommer nog fram när jag är i plasten ;)
Skällde ut en kille som kört helpall hela veckan några ggr idag med!! Blir TOKIG på han och det var vi allihop för han skiter verkligen i allt. han tyckte att det var fel på vårat datasystem idag.
Han vill bara ha upp de pallar han ska köra och inte "blandade" pallar som han kallade det (Först kör man NORGE-pall sen resterande pall och mot slutet blir det lite blandat).
Då sa jag rätt spydigt (Sorry.. :P )
- Ja men nu är du på H3 och här är det inte som på H1. Här på H3 TÄNKER vi!!!
sen gick jag. Sen har han inte pratat med ngn mer idag ;) hahahah!

På lördag ska jag å päronen antagligen ner till www.passionstaff.se å kolla på vovvsingar. Ska mest ner för att pappa för hoppningsvis ska bli positiv till att skaffa vovve. Jag hoppas inget, bäst så. Vill ju i vilket fall träffa uppfödaren för blir ju kanske att jag köper hund av henne vid senare tillfälle för hon verkar bra. Skåne är ju nära å bra ;)

MKT info idag.
Nu ska jag soooooova!

Don Omar - Danza Kuduro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0