Lucky ska bli västeråsbo!

jaha!

Då blev det så att man fick visa Lucky för hans förre ägare som haft han mellan 4-12 års ålder. Hon såg annonsen + att hennes syster i västerås såg den. Så systern från skåne kom och kollade åt systern i västerås.

Lucky har aldrig gått så dåligt innan jag jag hade helst bara velat hoppa av å gå in i stallet igen :S men det gick ju inte så jag fick ju sitta där å låtsas att det gick bra....
Hon vart nöjd iaf å hon älskar Lucky så det kändes ganska klart att hon tog honom.
så han kommer få det bra :) Han åker i veckan eller nästa vecka beroende när de får plats på lastbil.
Kommer sakna snuttepellen :( men visste ju från början att han skulle säljas å jag är rätt bra på att bygga upp murar (tyvärr ibland) så det känns okey. Han kommer ju få det bra :)

Jag å Tina var på Bull's igår å käkade å sen kom massa boys från jobbet oxå. Riktigt trevlig kväll med mkt skratt :) :)

Sen har jag och mamma satt ultimatum på pappa nu. Han ska till ögonläkaren på tisdag så därför kan han inte tänka klart just nu å allt är skit, men efter det måste han bestämma sig iaf. spännande :P

Sen träffade jag Siv när jag var ute å red så sa till henne att jag rider gärna in Ali nu när jag inte har Lucky längre så det tyckte hon lät bra. Får jag å Cecilia åka på pay & jump med våra travare sen ;) kan ju sluta hur som helst! haha

Red en av Puttes favvisrundor med Lucky idag. perfekt skrittrunda och Putte gillade den för han visste att han snabbt fick komma hem till sin mat igen ;)
Det var när jag red denna som jag la märkte till att jag hela tiden spännde till på de platser där ja vet att Putte alltid reagerade men Lucky lyfte inte ens på ögonbrynet. Putte var helt enkelt lite knäppare än normalt ;) <3

Imorgon ska man då till doktorn och förhoppningsvis få tabletter till min flygning. Håll tummen för mig!

Ja det var denna helgen! Puh.. ! hoppas nästa blir lite lugnare ;)

Kommentarer
Postat av: Thess

Oh vad är det för tabletter då? Lugnande? Tänkte jag kunde tipsa fler som är flygrädda ;P



Trist med Lucky, men bra om du redan hade "förberett" dig.. Tur du har en annan pålle nu isf! Alltid ngt kanske :)

2011-02-14 @ 10:41:48
Postat av: Hanna

Ja någon slags lugnande/ångestdempande. Ska ge dig namnet när jag hämtat ut dem. Fick medelstyrka på dem så ska jag hellre ta fler tabletter ifall de inte verkar. Sen ska jag träffa kurator med ;) Usch! hon kommer upptäcka massor med skit hos mig så vet inte om jag vågar gå dit :/ men är väl lika bra.

Ja man måste ju försöka gå vidare. Får leta efter en kunnig häst å rida med bara.. så man inte tappar ridningen helt med allt "ung"häst utbildande... men det löser sig :)

2011-02-14 @ 22:44:15
Postat av: Thess

Ah ok! Håller tummar och tår! Kurator kan vara bra ibland faktiskt, man ska bara lära sig lita på dem, öppna sig ordentligt - och sen kan man få hjälp :)



Ja, jag har ju inte ridit sen Plönninge.. Rätt skandal. Skulle nog sitta och rida som en kråka nu om jag hade suttit upp igen så håll det uppe ja! :)

2011-02-18 @ 09:02:21
Postat av: Martina

Haha! "Pappa ska till ögonläkaren, så han kan inte TÄNKA KLART för tillfället" :D :D Skrattade högt där :P



Synd med Lucky! men vissa travare är inte fy skam de heller :P

2011-02-21 @ 11:19:01
URL: http://thisismartina.blogg.se/
Postat av: Hanna

hahahha där fick jag till det ;)

Ja, men det känns helt okey. Han gick så jäkla bra sista passet så det känns som att jag fick allt mitt arbete bekräftat där :)

Nu ser jag fram emot att forstätta lite smått med Sum och se vad det kan bli av Ali :) Kommer ju ha fullt upp en valpen sen, så känns bra att bara rida 2-3 dgr i veckan sen å hästen blir ändå rastad :)

2011-02-21 @ 20:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0