Barnpassning!

Nu får det fan va nog! Tur att det är fredag imorgon!! 1; jag gillar att vara i plasten. 2; Jag tycker inte om att vara i plasten ihop med nya catarina.
Hon är HEMSK.
Fler än jag som har märkt detta så man kan ju hoppas att hon inte blir långrandig..! (Brukar inte önska att folk ska få sparken men för att citera Peter "Hon är som en kvinnlig version av Simon G" )

Jag är helt slut efter att ha gått och irriterat mig på henne varenda f*ckin dag. Varje dag gör hon fel, gör som hon vill, kommer med dumma ideer, beserwisar sig, VET ALLT.
Behöver jag förklara mer?? (men hon har ju jobbar på lager förr, så hon vet?? Det är iaf den replik man får höra fler ggr / v. Vi är lite mer datastyrda än din gamla arbetsplats lilla vän.)

Detta har gjort att jag idag inte varit den trevligaste människan på jobbet. POH.

Snackat med Yll idag iaf om att jag INTE vill lära upp henne på Gods nästa vecka. Jag och kärringen har nämligen exakt samma rotation! KAN DET BLI VÄRRE!? Han förstod mig iaf, så får hoppas att jag slipper :)

Så, efter denna dag var jag ju måttligt sugen att sitta å trimma i ett ridhus. Ut och galoppera hade varit bättre, men men i detta väder finns inte så mkt alternativ.
Gjorde först massa lösgörande övningar då han blivit lite mer (vet inte hur jag ska hitta rätt ord här, han biter inte fast i bettet, men är skillnad sen innan nu när han kommit upp mer i formen och har inte riktigt fått orken att gå där än)... så efter en stund var han riktigt mjuk och fin. Lät han gå i lite lägre form idag och inte ställa så mkt krav först, så att han fick känna att den känslan vi hade idag var rätt :)

MEN sen blev jag lite irriterad på honom då han inte lyssnade vid galoppavsakningarna så då fick det bli lite hårdhandskar ;) SUPERfin blev han i högervarvet! Gjorde galopp/skritt/galopp/skritt superfint :)
Värre är det med vänster varv! När jag började rida honom hade han svårt för höger galopp nu är det vänster. Så han tjurade ihop HELT! Stannade, vägrade gå frammåt, slog bakut och när jag väl fick till en övergång hångde han sig i bettet. MKT mer jobb att göra där! Till sist efter att travat något varv gjorde han dock en riktigt fin övergång och då fick det räcka för idag :)

- Konstigt att jag intar försvarsposition när jag känner att jag inte är önskad längre? Bara låt mig vara!

Bara hästar och fina vänner i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0