God jul och gott nytt år!



Vi är lite sena med att önskar er alla detta men bättre sent än aldrig ;)
Julen tog kål på Eddie som ni ser ;)

Idag har jag tagit ett steg i rätt riktning och skickat ett MEJL.
Se om och när man får svar!

Måste tillägna detta inlägget min prins Ali som är en av de mest fantastiska hästar jag mött.
På juldagen var vi och red nere på stranden.
Hade det varit Putte hade vi inte ens kommit ner där om vi så haft 4 h på oss. MASSOR med bröte, tång, buskar för att ta sig ner, då den vanliga asfaltsvägen var sönderspolad.
Mr. Ali tyckte det var as läbbigt, men så länge man säger att han är duktig gör han fasiken allt :D
Red nästan bort till tylösand för all lös sand var bortspolad, så det var perfekt!

Igår var vi och red lektion för Malin på Lyngåkra. Jag, Camilla och Cecilia :)
Var riktigt kul att rida i grupp faktiskt :)
Jag hade dock stylat till Ali med lindor och allt för jag tänkte om han går sämst, ska vi iaf se bäst ut :P haha
(Eftersom jag inte ridit så mkt på senaste är han lite stel och kantig..)
MEN Han hade en sån fantastisk dag! Först var han spänd som en fiolsträng för ridhuset var läbbigt, men så fort han slappnade av gick han som en klocka :) !!
Malin sa t.o.m att han skulle kunna bli dressyrhäst när han lagt av med travet för han hade så bra takt och form :D
Vi gjorde t.o.m skänkelvikning i trav!! och jag började sitta ner lite mer på honom eftersom han var såpass stadig :)

Om jag ska prata lite om min älskade vovvs Eddie-Peddie, så gör han framsteg han med :)
Roy-träningen gjorde stor nytta.
Så nu efter nyår ska vi bli medlemmar i Oskarströms BK!
Målen för året är:
 1 st utställning
1st allmänlydnadkurs
1st spårkurs
Kanske lydnadstävling (beror på hur allt flyter på)
Börja träna räddningssök ( beror också lite på hur allt går med att inte hälsa på alla man ser ;) )


Mina mål för nästa år är än så länge hemliga!

Peace!


Kommentarer
Postat av: Maja

Naaw, va söt eddieson är där <3



s; Jag håller ju egentligen med... Ska prova ett göra STOR knoppar på henne någon dag. Det skulle kunna bli så fult att det blir fränt, haha!

2012-01-08 @ 22:00:51
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Maja

Naaw, va söt eddieson är där <3



s; Jag håller ju egentligen med... Ska prova ett göra STOR knoppar på henne någon dag. Det skulle kunna bli så fult att det blir fränt, haha!

2012-01-08 @ 22:01:27
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Martina

Kul med utställning! Jag har också funderat på det där. Men vet du hur det funkar med kastrerade hundar? Får man avdrag då? Eller deltar man utom tävlan typ ? :)

2012-01-10 @ 17:07:10
URL: http://thisismartina.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej. Hittade hit via google, ser att du har en halvbror till min tik (Passionstaff Florentine).

Va fin han har blivit, bara sett valpbilder på honom innan. Bortsett från färgen så är han mycket lik en av hanarna i kullen som min tik är från, samma busiga öron. :)



2012-01-11 @ 23:06:04
URL: http://everydaydrug.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0