Nu vänder det... snart helg!

Fick vara på gods idag. Tack Yll :)

så jag har jobbat på som satan! Där nere har man inte tid å tänka på ngt annat å det gillar jag :) Så allt eftersom dagen kom lyftes jag lite mer och mer ur djupet.. Hoppas bara jag får vara där veckan ut nu!
Har ju "bokat" att sortera bromsdetaljerna imorgon. Pillegöra :) Me like!

Körde Aliskrutten idag ! Å idag joggade vi lite först och sen ökade vi lite på 5 långsidor. KUL :D Köra fort måste jag ju göra sen ngn gång! DÅ kan jag nog hålla med om att köra är lika kul som att rida, men jogga kan man göra bättre från ryggen ;) Han låg på som ett AS i början och jag undrade hur mkt man egentligen kunde dra i tömmarna!! Camilla stackarn blev helt nerdräglad av mitt ånglokomotiv till häst ;D Piggelino! Ingen känslel där i händerna de första varven, men jag slapp ha ont i ryggen iaf ;)



Tror dock att det är ngt med hans bakkärra. Idag körde vi i vänstervarv (eller höger sett där vi kör ut :P ) så nu märktes det inte lika mkt att han drog åt höger för nu vart det utåt, men nu såg man på rumpestumpen ist att han är lite skev. Så hoppas att yngve sprutar honom när de kommer hem.
Det sjuka med travvärlden är ju att här joggar man djuren ändå... som man så fint kallar det?
I ridhästvärlden skulle man aldrig få fööör sig att göra det. Då är det vet - behandling - vila - konvalecens - igångsättning - återbesök å sen kanske back to normal. Här är det vet - vila på några dgr - sen kör vi igen!
Jag förstår inte detta riktigt... men bäst att inte tänka för mkt på det..

Ali är iaf söt, snäll å får mig att må bra, så resten orkar jag inte fundera på. Yngves kuse och han bestämmer..

Fick regnr på Eddie idag av Monika så vi kan försäkra honom. Var häftigt att söka på sin egen vovve på nätet ;) Han FINNS i världen nu :D
EN VECKA KVAR IMORGON

Ska inhandlas det sista nu i helgen :)

Sen ska pappa hämta hem min hoppsadel med så ska prova den på Ali. Hoppas att den passar :) Och dressyrsadeln är såld så det är naaaajs! Ska bli sköööönt att rida i MIN sadel igen ifall den passar :)




Lite mer positiv energi idag känner jag. Det är bra! Tisdagar borde inte få finnas enligt mitt tycke eller så ska jag helt enkelt inte gå upp ur sängen då :P



AliBubban försöker visa sitt missnöje med örontussar OCH att vara med på kort ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0