Det händer grejer!!

BIG ALI HÖNEZ var KUNGEN igår :D <3 såå stolt över honom!!

Red med Cecilia å Petra i "ridtempo" å först låg han mest uppe i baken på Fred för jag ville inte ta för mkt i honom när han inte orkade å trava sakta.
Men efter några vändor i styrdal började han förstå tempot lite å la i en lägre växel :)

Sen red vi bort till banan och travade 1½ varv där och han höll ett jämnt och fint tempo och med avstånd frammåt, så jag var ju supernöjd och kunde inte ens tänka mig att han skulle göra mer framsteg senare under samma ridpass, MEN jodå :D

Red upp på slingan och skrittade ett varv där. Tyvärr har skogsmaskinerna plattat till marken, så går inte att trava där uppe... MEN när vi närmade oss backen och det började gå lite uppåt fick han sån riktigt fin form helt plötsligt! Riktigt rund och fin välvning, jag fattade ingenting! haha. Sen uppför branten skrittade han i form hela vägen upp :D

Red på banan igen och travade 1½ varv till och kan ni tänka er!!! Han sökte sig neråt i traven i princip hela tiden :D Några ggr kände jag verkligen att han fick bakbenen under sig :D Så himla duktig!! under denna traven låg vi även jämnsides med Cecilia hela tiden för Petra red hem innan och han var lugn och fin hela tiden och försökte inte skynda iväg :)

Så jag var en väldigt stolt extra-mamma igår :D

Idag var vi uppe å skrittade 2 varv på slingan och lika fin i formen i backen idag :) :) Det är precis som att han får hjälp av uppförsbacken att förstå hur han ska arbeta rätt och han måste ju verkligen ta i bakifrån. Så får bli backträning framöver med för att få lite mer muskler :) Två flugor i en smäll!

Yngve och Siv var hemma igen och Yngve passade på att fråga om jag vill med in till travet sen när jag har kört några mer ggr och köra fort. Klart jag sa ja :D

I torsdags var jag hos Walle :) haha så skönt att vi har lika dålig humor xD slutade med att vi tillslut kollade på hellboy2 och den var ju inte alls bra så  vi satt och kommenterade exakt allt i filmen :P TUR att vi var själva hahah!

Sen igårkväll åkte jag in till Camilla, så vi satt och tjötade lite ihop med marcell och sandra :) Sen gick vi till Harrys och mötte upp Walle å Trulls :) Trevligt! Tydligen hade man blivit uppletad å granskad på FB ;P känns ju bra ;)

Skulle egentligen varit in till Oliver's ikväll med några från jobbet, men jag är såååå trött så stannade hemma :) Blir slappekväll med pappa ist och imorgon ska jag fixa lite så här är iordning när Eddie kommer på torsdag :D :D
Varit på biltema iidag och köpt kompostgaller med så man vet vart man har honom ;)

Närmar sig med stormsteg nu :D Tur att jag har grejer planerade resten av veckan så tiden går foooort!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0