Pliktverket 7-8/9 -10

Gick upp halv fem i tisdags för att hinna ner till kristianstad i tid.

Det började med samling där vi fick lite allmän info under 1 timmes tid. Sen blev vi (45 pers) indelade i 3 grupper. En grupp gick direkt till läkaren och 2 st skulle göra IQ test. För min del vart det IQtest.

sen vart det lunch och då visade det sig att jag hamnat med två tjejer som var med på samma fys som jag :)

efter lunch skulle jag snacka med psykolog. det handlade ju verkligen om flyt vem man fick. Hanjag hade var as trevlig, så det vart mest som ett fikarep :) Andra hade verkligen blivit piskade å analyserade. Men han gillade mig och tyckte att jag var för smart för att bli polis då jag fått 7 av 9 på IQ och hade det varit normalsvensson som gjort det hade jag tydligen legat på 9. Jag blev positivt överraskad där kan man säga ;)

sen hade alla paus och man satt och analyserade allt och alla berättade om vad de hade snackat om å så. Visade sig att jag skulle få snacka med samma poliser som Karin som jag gjort fysen med ihop hade haft.

Först fick jag babbla lite om mig. sen ställde de lite frågor och följdfrågor och följdfrågor och följdfrågor tills man nästan glömt vad ämnet var :P Va rätt svåra frågor emellanåt men jag tror jag fick sagt vad jag tyckte och tänkte iaf. Jag var iaf nöjd och de såg ut att vara nöjda.

sen fick ju inte alla plats att sova på pliktverket så vi vart 5 st som fick bo på vandrarhem en bit därifrån. Det var jag, en tjej som hette Lotta som oxå sökt växjö som första val och hade en rottis :), Björn som jag träffade på fysen och sen två nya killar Hugo från sthlm och Andreas från hässleholm. Underbara människor :)

Först drog vi en Max å vår chaffis va så snäll så han körde oss dit. När vi gick hem sen kom det upp massa sjuka samtalsämnen :D önskar att jag kom ihåg allt. hahaha björn gillade batongen bl.a. å massa sjuka grejer!
sen va alla rätt trötta så det flippade rätt bra när vi glodde på tv med.
på halv åtta hos mig:
-Han har hittat irinas fjärrkontroll, nej rör den inte.
- OJ han satte på henne!!!
vi låg typ dubbelvikta i 30 min xD

sen säger andreas: ah jag fick ju sitta med kläderna av i typ 15 min å inget hände.
vi typ hetsade han å sa att han kmr hamna på fb å sånt. så säger björn helt seriös från ingenstans bara:
-ahh men fick ni med böja er framåt? assa för när jag gjorde det så skulle han hålla på å klämma på skinkorna å sånt :S gjorde han inte det på er??
alla blev typ tysta å bara eeeeee nää..
närbjörn sen börjar as garava höll vi på i ytterligare 30 min. jösses. Härligt gäng iaf :)

idag hade jag läkarundersökningen och min doktor tog mig inte på låren ;) Klarade syntestet precis :D :D så jävla lycklig va jag! frågade han typ 3 ggr om det verkligen va sant! Fan va nervös jag har varit över det !! tänk å åka ut på det! då hade jag bokat akuttid till Ögon!!

Kändes sorgligt när allt var över sen :/

I november får man svar. iiiihhhh!!

När jag väl kommer in kommer det lätt blir den bästa tiden i mitt liv. Helt säker på det. Fystestet och Pliktverket har ju bara det varit håndelser man kommer ihåg och kan göra igen bara för att det var så jävla kul.
Det känns så jävla RÄTT det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0