hallelujah.

varit i linköping i helgen. var najs :)

ångest när man kom hem till hstd igen... denna använde jag dock till något bra. STORstädade hela lghten. så nu är här riktigt fint!!

jag börjar verkligen få en klump i magen inför den 3. jag menar det spelar ingen roll HUR mkt jag VILL springa och hoppa om mina ben inte vill :S det går ju aldrig över.... imon blir det att besöka apoteket och inhandla ZON å se om detta hjälper.... kul när man fått tid till sjukgymnast den 7 liksom....

det jag FÅR göra är spinning och simning.. var på spinning ikväll. dessvärre var det lite mer styrka i passet idag än förra gången och det känns i mina stackars hinnor....högran där Puttas trampade mig en gång är värst... :/ 

imorgon ska jag hämta min telefon. se om den är fixad. har inga höga tankar... skrivit ner de nr jag lyckats roffa åt mig under dessa 2 v nu så jag iaf kan terra ngn på sms :P

på onsdag blir det abs/AT sen harrys förhoppningsvis. Blir nog en bra kväll :)

ohh ibland blir jag så sugen på att skaffa häst igen. Sitta och fila på dressyren. Ut och spränga fram på stubben. Hoppa det där stora hindret som ser så läskigt ut. Mysa i stallet. Klappa på den fina mulen. Den vita bläsen. Titta in i de där busiga ögonen som vill ha eeeen banan till. Springa ikapp i hagen. Doften av lycklig sommarhäst på bete.. 
sen kommer den där skräcken tillbaka....  När man känner att galoppfattningen är inte som den ska, inte frammåtbjudningen. Han vill göra så mycket, men han kan inte. Plötsligt är inte hästen nervös å peppad inför en tävling när man ska iväg med transporten utan för hur ont det ska göra att bli böjd å sprutad den här gången. sen kommer dagen då man blir lättad av att höra att han inte ska bli stucken idag, men att det är slut.

Det är så jag ser på det hela med att ha häst. Kommer jag våga trotsa det hemska igen? Kommer det att hända mig igen? eller kommer jag slippa vara med om det hemska?

Om man hade haft tiden, pengarna, möjligheterna, orken kanske det hade varit annorlunda nu. Kanske hade det inte det. Kanske det hade blivit såhär senare. Ja det vet jag ju att det hade blivit. Bättre att göra det direkt då.

Ber om ursäkt för ett deppigt blogginlägg. Försöker att inte tänka så mycket men ibland gör man ju tyvärr det.

Tizano Bull's eye. Jag är din för alltid.


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv; Va det det som hände med Putteman?

Det hade jag ingen aning om, fy vad hemskt :(

När var det här??

2010-05-24 @ 22:07:15
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Thess

Det kommer kännas bättre snart Hanna, det är min gissning iaf. Man får ge det tid. Och jag tror absolut att du kommer skaffa en häst i framtiden igen - den dagen kommer när det känns rätt helt enkelt. Tills dess får man lov att vara sad face, för såna här dagar sköljer över en ibland. :/

2010-05-25 @ 11:28:51
URL: http://senseofaspark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0