Gribba & Yra

Då är man hemkommen från Åled sen en timme tillbaka. Himla mysigt stall och jättetrevliga tjejer som hade sina hästar där :)

En knabstuper, en PRE, två ponnyer, två halvblod och fyra islänningar. Trevlig blandning :)

Först provade jag Gribba, sen svart/vit skäck. Hon var 10, men knappt riden, vilket märktes. Kändes som när jag red en av klaes 3 åringar.. ledande tygeltag, smacka å prrrrroa. Skänkel vad är det??? Denna dam hade mycket energi dessutom, så det var lite spännande å få till svängarna ibland ;) Himla snäll var hon å jag ger ju inte mig i första taget så jag ska ha en ¨någon gång/vecka sen när hon är mer igång.

sen var inte Yras skötare där idag, så jag fick prova henne med. Raka motsatsen till Gribba, men henne kunde man verkligen rida, så det var lite roligare :) Hon är en rätt bestämd dam som stannar ibland för att hon inte orkar jobba, men hon fattade att det inte var ngn ide med mig efter ett tag :P Yra kör tydligen lite med tjejen som sköter henne på fredagar, så ifall hon tröttnar kunde jag få henne en dag /vecka.

Vi får se helt enkelt :)

Nu ska jag chilla lite till å sen ta bilen ut till päronen i detta fina väder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0