Knäpp häst.

När ska min häst förstå sig på sin storlek och att han inte är 3 år längre och att det kanske är dags att mogna och växa upp?

Ja inte har han gjort det än iaf.
Först var han ganska lugn. Sen bröt ju helvetet lös. Han blev rädd och tyckte som vanligt att jag skulle bära honom förbi så han försöker hoppa upp i famnen på mig. Detta resulterar i att matte blir ganska arg vilket gör att han blir ännu mer nervös å undrar vad han har gjort för fel.
Sen skulle vi gå på denna smala vägen. Buskar på ena sidan och ett elstaket på andra. Då får han ett nytt ryck. Kunde han inte nöjt sig med att takta snällt på min högersida? Nej, då ska han snurra runt och helst ha in mig i staketet. Jag försöker vända fanskapet men då vill han antingen stegra eller backa. Tillslut lyckades jag få vänt på åbäket å sen fick han trava bredvid mig så att han gick fram för annars hoppade han ju bara på stället.
Innan vi var klara med vår 15 min runda försökte han hoppa upp i min famn ytterligare 3 ggr. Vilken underbar häst jag har ! ngn som vill köpa en konvalecent valack på 13 år som har ngt fel i det som ska vara en hjärna?
Nä men jag älskar honom ändå. Hellre att han håller på så än är helt håglös å skiter i livet. Men man blir rätt trött på det nu efter 5 veckors tid... å jag vill helst uppleva sommaren på utsidan av sjukhuset.

Jag vaknade iaf efter att ha varit i koma av trötthet sen jag slutade jobbet. ojoj vad jag å erik har hetsat idag. Jag tyckte ju vi skulle ha hångeltävling på lernias sommarfest men han tyckte det var fusk eftersom han skulle vara tvungen att hångla med så många killar :P sen kom vi in på grövre saker och jag råkade klämma ur mig att det är ju bara å blunda och trycka in den xP Då blev erik minsann lite chockad över mitt ordval. hahaha

Nä men allvarligt. Ngn som har ngt förslag på ngn bra tävling man kan ha på firmafest? (Utan å göra bort sig för mkt eller verka för lösaktig)

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag kan tänka mig att gå med honom ngn dag om du vill de :P så man får lite motion haha :D verkar ju som man får det med honom ;P bara att säga till :D

2009-05-27 @ 15:14:41
URL: http://floppsy.blogg.se/
Postat av: Anonym

yaay :D haha jamenvisst, Karlskoga är ju Sveriges nya metropol ;) hur mysigt som helst där uppe =)men fram tills hösten är de sköna halmstad som gäller..och sen när man skaffat sig lite pengar och fast jobb blir de ju såklart att man köper sig en sommarstuga nere i halmstad ;)

2009-05-29 @ 14:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0