Hemskt vilka problem alla har

ja för er som inte vet då, så har jag tillbringat de två senaste veckorna på sjukan. Putte sparkade mig i magen så att mjälten och ena njuren tog stryk. som tur var slapp jag ifrån en operation då, men om njuren inte fungerar som den ska framöver blir de väl tvugna att ta bort den är jag rädd..

under denna tid på sjukhus har jag helt klart ändrat min syn på livet. Det är mycket man tycker är så viktigt i vardagen som verkligen inte spelar någon som helst roll när något sånt här händer. Om putte hade träffat hårdare än han gjort å min mjälte spruckit så illa så den inte hade gått att rädda, då hade jag kunnat vara död idag.
Just när det händer försvinner allt oviktigt i världen. man vill bara att det onda ska försvinna. helst att det verkligen inte hade hänt över huvudtaget.

tänk vad man klagar över en förkylning man har. det kommer jag göra nästa gång jag blir förkyld med, men just i nuläget känns det som att, va fan håller folk på å klaga på egentligen.
"vilka små bröst jag har, jag ska nog förstora dem" eller något annat i den stilen. Var nöjd med den du är istället å var glad för att just du fåt chansen att leva. Just du, som du är har en mening här. det är inte meningen att du ska leva livet som någon annan, någon som inte är du. Var stolt. 

Just nu orkar jag inte lyssna på folk som tjatar om helt oviktiga problem. Visst det är ju det centrala problemet just nu i deras liv, men tänk istället på vilka problem ni kunde ha haft å försök å lösa de andra problemen för er själva, lr lägg det bakom er å inse att det ändå inte kommer lösa sig och om det är meningen att det ska lösa sig så kommer det ske, men inte så länge ni tjatar om problemen.

Just nu skiter jag fullständigt i alla "problem" jag hade förut. jag lever en dag i taget och tar den dagen som den kommer. Jag blir ju inte lyckligare av att fösöka lösa mina jävla problem istället gräver jag bara ner mig i dem. Nu ska jag bli helt frisk, vilket jag förhoppningsvis är om 3 månader är jag blivit röntgad. tills dess får dagarna sköta sig själva, jag orkar inte bry mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0